Benlloc acollirà la XV Trobada Literària d’El Pont Cooperativa de Lletres

El poble del Baix Maestrat serà la propera parada de l’itinerari commemoratiu de Com si fos un paradís, el llibre col·lectiu en memòria de la mestra i poeta Sofia Salvador i Monferrer

difusions_XV_Trobada_el_Pont_BenllocEl Pinar Municipal de Benlloc serà l’escenari, el dissabte 19 de setembre de 2026 a les 17 hores, de la XV Trobada Literària d’El Pont Cooperativa de Lletres, una nova cita anual de l’associació d’escriptors i escriptores de les comarques del nord del País Valencià. L’acte, organitzat amb el suport de la Diputació de Castelló i l’Ajuntament de Benlloc, tindrà com a eix central la presentació i recitació de l’obra col·lectiva «Com si fos un paradís», homenatge a Sofia Salvador i Monferrer (Benassal, 1925-1995), mestra rural, poeta i filla del gramàtic Carles Salvador.

La cita de Benlloc s’afegeix a un recorregut que ha portat el llibre, publicat per El Pont Edicions amb motiu del centenari del naixement de l’autora, per diversos indrets del territori des de la seua presentació a la Fira del Llibre de Castelló el passat mes d’abril: la Vilavella, Algímia d’Alfara i, més recentment, l’exposició inaugurada a Castelló l’11 de setembre. Cada parada suma noves veus i nous públics al voltant d’una mateixa memòria compartida, la de qui va dedicar la vida a preservar la llengua i la cultura del seu poble.

Amb aquesta XV Trobada, El Pont reafirma la seua vocació de teixir cooperació literària poble a poble, en aquesta ocasió sota les xicotetes teulades i el campanar de Benlloc.

0
0
La teua cistella
El carret és buitTornar a la botiga