Aina Garcia-Carbó guanya el premi de poesia Festa d’Elx amb el poemari ‘El vast domini’

Mida del text:

La poeta de Castelló Garcia-Carbó i Silvestre Vilaplana, amb La creació d’Adam, han sigut guardonats amb els premis Ciutat d’Elx en les modalitats de poesia i narrativa juvenil.

Aina Garcia Carbó, premi poesia Elx

Aina Garcia-Carbó i Silvestre Vilaplana

El lliurament del premi va tenir lloc al saló de plens de l’Ajuntament d’Elx el darrer 6 d’octubre. Va ser un acte modest, a diferència de darreres edicions, on els membres de l’ajuntament no van convocar a la premsa ni a les institucions per tal de fer un lliurament digne d’aquest premi (en darreres edicions el premi es lliurava al Gran Teatre d’Elx amb una gala merescuda d’aquest consolidat guardó).

Aina Garcia-Carbó i Silvestre Vilaplana amb membres del jurat

Amb membres del jurat.

Aina Garcia-Carbó i Silvestre Vilaplana amb regidors de Compromís i PSPV

Amb regidors de Compromís i PSPV (Vox i PP no van voler fer-se fotos)

Es va fer un breu parlament, on els membres del jurat van comunicar els motius del seu veredicte, els quals van decidir per unanimitat les obres premiades i després els dos guardonats van tenir torn de paraula per tal de fer els seus respectius parlaments. Els membres del jurat van defensar que enguany el premi va comptar amb un gran nombre d’originals, així com la diversitat temàtica i d’estils dels diferents originals que optaven als guardons.

Finalment, es va donar l’escultura com a distinció del guardó i es va procedir a fer les fotos escaients.

Us en transcrivim un poema:

Prenunci

Llegiu el meu propòsit,
aquests mots combatius amb què disposo a ser-me,
a dir-me, a donar-me, mentre la vida m’empeny
a l’estimat vòrtex del meu cor rebel,
dissident i indòcil, ardent en la barca secreta
    [dels llavis i el món.

Abatuts els ulls, ensinistrat l’ànim,
anuncie als mercenaris que no restaré muda al silenci,
que el meu símbol i la meua persistència
s’alçaran per damunt de les muralles i de la rancúnia
fins que em callen, em tanquen o em delaten
aquesta gola trencada i aquests somnis
que m’han donat la forma, el guany i el goig,
la fortuna per restar dempeus i poder sobreviure.

Guardó de la Festa d'Elx en la modalitat de poesia

Guardó de poesia de la Festa d’Elx

0
0
La teua cistella
El carret és buitTornar a la botiga